torsdag 25 juni 2015

Hem

Yes, i dag slipper jag hem :)

Allt har gått  bra med operationen. Så nu kommer jag hem jiiihaa.

mår ganska bra lite öm och så där bara.
Dom fixade om baksidan av axeln helt, tog bort gamla skruvar och bytte ut de gammla benblocket mot ett större som dom tog från höften.

Jag måste bara säga det att de som är jobbigast nu e höften går som en gamla gubbe på 100 år ;).

Men jag får röra armen iaf, bara jag har den i slyngan. Och Vissa rörelser jag absolute inte får göra, så de kan jag leva med ett tag :)

Nu var de sista gången på riktigt jag operera axeln. Och om jag vill hålla det så måste jag behärska mig.

Detta skall jag tänka på resten av mitt kära liv:

Om jag vill ha en hel axel utan värk :/

  • Skall sluta med tunga lyft  alltså jätte tunga grejer skall jag undvika.
  • Plötsliga rörelser, skall försöka undvikas.
  • Rörelser ovan huvudhöjd skall undvikas . 
Detta är på grund av att jag har opererat axeln så många gånger, plus att den hann bli så pass slut före första gången. Allt ben som skall hålla axel kulan på plats var bort nött.

Men nu då skall jag i 6 månader träna upp axeln sakta men säkert. Sen efter de fick jag fundera på att börja jobba.
Förhoppningsvis har jag hittat ett jobb tills dess som jag kan ( får göra. ) Men de löser sig, har ju lite koll på vad jag vill :)


Men de bästa av allt får komma hem till min underbara familj i kväll <3

Elisabeth sjukhuset




Yes, today   im going home :) 

Everything has gone Well whit the operation. So im going home to my lovely family.

I feel really good, only a little sore. they fixed the back of the shoulder, removed the old screws and  replaced the old bone block whit a larger one, from my hip. 

And thats the worst part im walking like a 100 years old man ;) 

This was the last time i will do surgery for the shoulder. 
And for that reason  I have to calm down.

I have to think, before i  lift something heavy, and Sudden movements i shall avoid. And movments above the head shall i never do.. 


This is because I have operated on the shoulder so many times, and it took so long before the first operaton, that the shoulder was completely  ruined.  

But now,  I have to train up the shoulder for 6 months carefully. And thats going to be my missin. . 
Then i have to find a job that i can do!!! I have some thoughts aboute that already :)

Smurfa lugnt :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar